سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس

طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش در نوبت صحن علنی مجلس است

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه آموزش رسمی و غیر رسمی در تقویم تحصیلی جمعاً 12 ماه خواهد شد، گفت در ۳ ماه تعطیلی مدارس، باید برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه‌ریزی شود و سال تحصیلی صرفا ۹ ماه نباشد.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس مدارس غیردولتی، اظهار کرد: «این قانون بندهای مختلفی دارد. شاخص‌ترین موضوعات درباره ظرفیت فضای آموزشی کم است. برنامه‌ریزی برای مدارس مسجد محور نیز مطرح است که قوانین مربوطه باید تنظیم و از فضای مساجد استفاده شود.»

وی اضافه کرد: «در طول تاریخ، مساجد مکان‌های آموزشی بودند. امروزه جایگاه مسجد را از لحاظ آموزشی فراموش کرده‌‌ایم. روز گذشته اصلاحاتی در مصوبه ایجاد شد که از ظرفیت مساجد استفاده شود.»

نماینده مردم همدان در مجلس افزود: «در بند های دیگر این اصلاحیه، تقویم آموزشی اصلاح شد. برای معلمان ابتدایی ۲۵ ساعت در هفته را 12 ماه در نظر گرفتیم. این 12 ماه در سراسر کشور است به این معنا که ساعت آموزش رسمی و غیر رسمی جمعاً 12 ماه خواهد شد و برای ۳ ماهی که مدارس باز نیست، باید برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه داشته باشند و سال تحصیلی صرفا ۹ ماه نباشد. این موضوعی بود که اصلاح شد و البته نظارت نیز باید انجام شود زیرا ممکن است این ساعات پر نشود.»

فلاحی درباره سرانجام طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: «ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش در نوبت صحن علنی است که باید سازماندهی شود. اصلاحات کمیسیون انجام شده است و در صحن نیز باید بررسی شود.»